'Bus van Winterswijk naar Groenlo blijft rijden'

WINTERSWIJK - Buslijn 73 van Winterswijk naar Groenlo blijft rijden in de spitsuren. De ritten in de rustige uren worden wel geschrapt.

Dat heeft VVD-gedeputeerde Conny Bieze haar partijgenoten in Winterswijk tijdens een bezoek laten weten. „In de spits blijft de lijn bestaan", meldde VVD-raadslid Tom van Beek in de gemeenteraad van Winterswijk.

Verrast
De gedeputeerde is onlangs op bezoek bij de Winterswijkse raadsfractie geweest. Volgens Van Beek was Bieze blij en verrast met de actie om de buslijn te behouden. „Die lijn gaan wij niet schrappen, kregen wij van haar te horen. Wel in de daluren, het geld wat daardoor vrijkomt wordt ingezet voor flexibel vervoer."

Visie
De provincie Gelderland heeft in haar visie op het openbaar vervoer voorgesteld om buslijn 73 van Winterswijk naar Groenlo te schrappen. De lijn was volgens de provincie overbodig omdat er ook een trein tussen de twee plaatsen rijdt. In de begeleidende brief aan Provinciale Staten werd geopperd om in de spitsuren een scholierenlijn te laten bestaan, 'mede ter ontlasting van de toch al drukke treinen.'

Wat hieraan vooraf ging:

Vanavond (27 juni) was gedeputeerde Bieze op bezoek bij de fractievergadering om een toelichting te geven op de provinciale plannen met betrekking tot het busvervoer.
Zij gaf te kennen dat buslijn 73 niet wordt opgeheven. Onze scholieren en studenten kunnen dus gebruik blijven maken van deze drukke lijn.
Wel wordt er gekeken of de lijn in de daluren, zoals het weekend nog wel met dezelfde frequentie moet rijden. Dit omdat met een lege bus rijden veel geld kost en er dan min...der geld beschikbaar is voor lokale maatwerk oplossingen. Wij willen het best mogelijke vervoer in Winterswijk en daar past naar ons idee vervoer op maat zeer zeker bij.

Wij blijven het dossier op de voet volgen en indien er weer nieuws is zullen we dit hier melden.

Op de foto links fractielid Tom van Beek en rechts gedeputeerde Conny Bieze van de provincie Gelderland.