Waarom VVD Winterswijk kiest voor industrie aan de Misterweg én wonen op het Tuunterveld.

De gemeenteraad is het orgaan in Winterswijk die moet bepalen waar toekomstige ontwikkelingen plaatsvinden. Voor de VVD zijn voldoende industriegrond voor het bedrijfsleven en voldoende woningaanbod speerpunten in deze bestuursperiode. Nu is voor beide onderwerpen te weinig ontwikkelruimte. Dat urgentie zien we vooral in de woningmarkt op dit moment.  Het college stelde in eerste instantie voor om op het Tuunterveld nieuwe industriegrond te bestemmen. Door wat slordigheden in een onderzoeksrapport opgesteld door een extern bureau moest er opnieuw gekeken worden naar de beoogde locaties.  De locatie Misterweg is daarbij ook weer bekeken. Het college zal binnenkort met een nieuwe voorkeurslocatie komen.

Er is altijd weerstand tegen nieuwe industrielocaties maar ook nieuwe woonwijken aanleggen op agrarische grond ligt gevoelig.

De VVD wil graag helderheid verschaffen omdat we uiteindelijk een keus moeten maken. Wij vinden het Tuunterveld beter geschikt voor woningen gezien de ligging bij de rondweg, Station West en andere voorzieningen. Voor industrie lijkt wat ons betreft de Misterweg de beste optie. Goed bereikbaar en aansluitend bij de bestaande bedrijven daar.

Is iedereen nu tevreden? Nee. Omwonenden en eigenaren van de grond zijn natuurlijk niet gelukkig, Ook zij hebben wat de VVD recht op een goed woongenot en ruimte tot ondernemen.  Daarom vragen wij het college in gesprek te gaan met hen en te kijken naar de toekomstplannen en wensen. Door samen op te trekken, denken wij dat er uiteindelijk voor alle partijen een goede oplossing gevonden kan worden.

Wij denken dat door nu onze keus helder naar buiten te brengen we eerlijk en transparant handelen naar alle betrokkenen en voor de overige Winterswijkers willen we helder maken dat ontwikkelingen in Winterswijk mogelijk blijven voor economisch groei en (voldoende) woongenot.