Liberale pluim 2020

De liberale pluim is uitgereikt aan dirigent Henk-Jan Heijnen. De liberale pluim reiken we elk jaar uit aan iemand of een initiatief of ondernemer die Winterswijk op de kaart zet.

De pluim werd uitgereikt door onze voorzitter Wil Willemsen. Wethouder Inge Klein Gunnewiek feliciteerde Henk Jan Heinen voor zijn grote inzet voor de jeugd: zo houden we jeugd in de Achterhoek!

Het OGJO

Stichting Oost Gelders Jeugdorkest (OGJO) is een initiatief van dirigent Henk-Jan Heijnen en vocalist Rutger de Vries en geeft jonge musici in de leeftijd van 15 t/m 25 jaar de kans om in een projectvorm een mooi showconcert te geven. Sinds de eerste edities in 2013 is het OGJO niet meer weg te denken uit de regio en zijn er al 14 edities georganiseerd! Een project bestaat doorgaans uit een repetitiedag en een geheel weekend. Tijdens het weekend wordt er nog intensief gerepeteerd en alle voorbereidingen getroffen voor het concert dat in hetzelfde weekend plaatsvindt! Het concert is elk jaar uniek met een eigen thema en bestaat uit bestaande en nieuwe muziek uit alle bedenkbare genres. Vaak wordt er een samenwerking gezocht met andere kunstdisciplines! Voorbeelden hiervan zijn diverse dansgroepen olv Tim Aafjes, samengestelde koren olv Maartje Waanders, kunstenares Mirthe Dokter, neurochirurg Saman Vinke, jonge acteurs van diverse toneelverenigingen maar natuurlijk ook  jonge solisten uit het orkest, jonge zang solisten uit de regio en in 2015 met zangduo Suzan & Freek.

Dank aan Sound Solution voor de top uitzending!