Terugblik Raad november 2022

Allereerst willen wij Robert Jansen feliciteren met zijn officiële benoeming als permanente griffier van de raad! Wij zijn blij dat hij zijn interim-functie uitbreidt naar een definitieve, en kijken uit naar de verdere samenwerking!

Op de agenda van de raad stonden een aantal belangrijke agendapunten. De VVD is blij dat de realisatie van de woningen aan de Bumerweg door kunnen gaan nadat de raad instemde met het nieuwe bestemmingsplan. Deze nieuwe woningen helpen de oververhitte woningmarkt weer verlichten.

Iets wat de VVD moeilijker vindt is de afwaardering van de Groenloseweg naar 30 km/u. Na de Groenloseweg volgen namelijk waarschijnlijk nog 15 andere wegen, en wij vragen ons af welke gevolgen dit wel niet heeft voor de doorstroming van het verkeer binnen de bebouwde kom. Wij willen daarom liever eerst de gevolgen in beeld krijgen, en willen een plan zien waaruit blijkt dat die 30 km/u dus überhaupt overal wel mogelijk is. Laten we eerst overzicht creëren, voordat we beslissingen nemen. Wij zijn blij dat de wethouder, na opmerkingen van Morgen en de VVD, hiernaar gaat kijken. Winterswijk moet namelijk geen stroperige verkeersdoorstroming krijgen waar bijvoorbeeld de hulpdiensten, automobilisten en de bevoorraders van ons winkelcentrum last van hebben.